+36202538924

… és hogy hosszú távon is jól érezd magad: ne költekezz túl!

Tényleg pénzt takarítunk meg, ha olyat is megveszünk, amire esetleg nincs is szükségünk? Tényleg költségkímélő az azonnali magas pontérték?
Titkon örülök az üzleti csomagok megszüntetésének. Nagy volt a csábító erő: kevesebb pénzért sok pont… egy félreeső szobasarokban, felhalmozva néhány doboz kávé.
(De lám, már úton is az új belépő csomag!)

A motiváció (a saját motiváció) megteremtése nagy falat. Nehezen is vágunk bele, pedig ha nincs meg a belső motiváció, majdnem reménytelen a helyzet. Kívülről jövő noszogatás csak ideig-óráig segít. Az angol nyelvben két külön kifejezés van a külső és a belső kényszerre (a must és a have to). Pontosan tudjuk, mikor és honnan jön?

Innom kell egy kávét! Ez belső késztetés, vagy külső kényszer?
Le kell vinnem a szemetet.
Pénzt kell keresnem.
Meg kell találnom a megoldást…

Nézzünk néhány instant módszert, amivel nap mint nap próbálkozunk, hátha közelebb visznek a sikerhez, a gazdagsághoz, a boldogsághoz!

instant, kávé, horoszkóp, feng shui

Reménykedve olvassuk a napi horoszkópot, szerencsehozó érmét hordunk a pénztárcánkban, a bejárati ajtótól balra a legtávolabbi sarokba aranyhalat teszünk, mert az a Feng Shui szerint bőséghozó. Csakhogy ezek a végtelenségig leegyszerűsített megoldásokat kínálnak. Ezekkel nem az a gond, hogy nem működnek, hanem az, hogy a felületesség sokszor nagyobb zavart okoz, mint az eredeti probléma volt, és ideiglenességéből adódóan megoldásnak se igazán nevezhető.
„… a dolgot egyszerűen nem úszhatjuk meg ilyen könnyen. Segítség elfogadása lehetséges, de csak abban az esetben működhet, ha a segítséget mi kérjük, a mi munkánkhoz, amit mi végzünk el. Izgalmas dolog felvállalni az érzelmi problémáink hátterében munkáló erőket, befogni, megszelídíteni, átformálni azokat, érezni a gyeplőt a kezünkben! A segítség magától értetődően érkezik ekkor, és való igaz, hogy a Feng Shui ennek egész tárházát kínálja… ez pedig lázasan arra ösztökél minket, hogy elfogadjunk bármiféle mágikus megoldást érzelmi életünk harmonizálására, bármit, amivel kikerülhető a saját pszichológiai térképünk őszinte tanulmányozása.” (Feng Shui Magazin)

„A legfontosabb a MIÉRT”
Pénzt vagy kifogást keresel?
Megoldást vagy kifogást keresel?

Érvek mellette  Érvek ellene

Mi a legfontosabb saját érved az üzlet mellett?

Nekem nagy segítség volt az a kérdés, hogy akkor is csatlakoztam volna-e ehhez a céghez, akkor is dicsérném-e ezeket a termékeket, ha nem fűződne hozzá anyagi érdekem? Az én válaszom: igen. És a tiéd?

Ízlelgetem a szavakat:

Érték… értékes… értékesít… értékesítő.

instant, megoldás, érték, értékesítő

Ez nagyon biztató: a ganoderma gomba érték, rendelkezünk róla egy csomó értékes információval, az a dolgunk, hogy értékesítsünk. Higgyük el, hogy amit nyújtani tudunk, az értékes!
Értékesítési menedzser. Hm! Egész jól hangzik!!!
Én csak arról tudok hittel beszélni, ami rólam szól, amiben benne vagyok.

Mostanában gyakori párbeszéd részlete:

– De jól nézel ki!
– Köszönöm, jól is érzem magam.
– Ez látszik. Hogy csinálod?
– Azzal foglalkozom, amit szeretek.
– Nem azt mondtad, hogy nem tanítasz?
– Iskolában már nem… de pedagógus maradtam: élni, túlélni tanítok embereket. Hitet adok az újrakezdéshez és példát mutatok optimizmusból.

(Na, ebből se lesz szidjukegyüttakormányt-beszélgetés! Egy szót se mondtam még a kávéról, mégis lehervad a mosoly az arcáról, mert érzi, hogy talán nem leszek vevő a panaszkodására.)

Sokféle folytatás lehetséges. Ha mégis panaszkodni kezd, dönthetek úgy, hogy nem hallgatom meg? Miért ne dönthetnék?! Ha van időm és erőm, meghallgathatom.
Tudok rajta segíteni?
Lehet, hogy tudnék.
Akarja, hogy segítsek rajta… vagy inkább neki?
Csak akkor, ha akar magán segíteni… és bennem segítőre talál.
Hiába adnék a gyomorégésére vagy a magas vérnyomására (fejfájására…!) azonnali megoldásként instant gombás kávét, ha nem maradok vele kapcsolatban, hogy a kérdéseivel hozzám fordulhasson, akkor nem tettem többet, mint ha a letörött cipősarkat szig.szalaggal ragasztottam volna meg.

„Változtass a módszereiden és az eredményeid is változni fognak.” – olvashatod a Startfüzetben. Kedvenc konyhahasonlataim egyike: ha egy edénybe mindig csak zsírt, hagymát, krumplit, paprikát és kicsi sót meg vizet teszel… akkor abból mindig paprikáskrumpli lesz. Unod a paprikáskrumplit? Mondanom se kell, mit tegyél…
Unod a panaszkodó kollégáidat, szomszédaidat? Khm!
„Változtass a módszereiden és az eredményeid is változni fognak.”
Hidd el, hogy értékes vagy!

instant, megoldás, siker

A passzív reklám ereje

Egy „csak” termékfogyasztó törzsvásárló valószínű, hogy nem ragaszt ilyen matricát a BMW-jére. Nem készít kávés névjegyet, nem hagyja ott a szórólapot az elérhetőségeivel a fodrásznál, az egészségházban, a kávéautomata mellett. Valószínű, hogy honlapot se rendelt. Neked csak vannak ilyenjeid, vagy használod is azokat? Ugye érted azt a marketinges mondást, miszerint ha nem reklámozod a blogodat, az annyit ér, mintha nyitottál volna egy üzletet egy eldugott sikátor még eldugottabb pincéjében?
A névjegykártyákkal kapcsolatban most eszembe jutott valami, föl is írom magamnak, hogy el ne felejtsek legközelebb névjegykártyát cserélni. Nemcsak adni (kettőt), hanem kérni is (kettőt). Esetleg megkérdezni tőle, hogy felírhatom-e a hírlevelemre.

Kinek mutattad meg ma a terméket, az üzletet?

Kétélű fegyver. Ha bennem van, ha a kávém én vagyok, akkor nem tudok róla nem beszélni. Viszont néha súgnak belülről, hogy kicsit óvatosabban, mert nem mindegy hogy kinek, mit és mennyit.
Különösen igaz ez a közösségi oldalakra. Vida Ági írta a minap: „Soha nem hallottam még egy cégről sem, akik úgy futottak fel, hogy blogokban linkelgették a weboldalukat, hozzászólásokban reklámozták a linkjüket, lájkolós csoportokat építgettek – pillanatnyilag hozhatnak látogatókat az ilyen módszerek, de ha olyan házat szeretnél építeni, amiben életed végéig szeretnél élni, nem az a célravezető módszer, ha sátrat állítasz az udvaron.”
Egy vállalkozásnak biztosabb alapok kellenek.

instant megoldás, mese

Bruno Bettelheim (a nagy meseelemző) véleménye szerint „a házak, amelyeket a kismalacok építenek, az emberi haladás történetét szimbolizálják: az összetákolt kalyibától kezdve a faházon át egészen az erős téglaépítményig.
A legkisebb malac szalmából tákolja össze a házát, a középső fából; mindketten hanyagul és sietősen, hogy minél előbb mehessenek játszani. A fiatalabb malacok az örömelv szerint élnek, azonnali kielégülésre törnek, a jövővel és a valóság veszélyeivel nem törődnek, bár a középső malac némi haladást mutat, mert a kicsiénél valamivel erősebb házat próbál építeni.
Csak a harmadik, a legöregebb kismalac tud a valóságelvhez igazodni: egy időre le tud mondani a játékról, s aszerint cselekszik, amennyire látja, hogy mit hozhat a jövő. (Még a farkas viselkedését is jól számítja ki – az ellenségét, a bennünk lakozó ismeretlenét, aki szeretne minket elcsábítani és csapdába ejteni.)”

Már megint az önismeret? Már megint az önismeret!

(Folyt. köv.)